Okvara viličarja lahko povzroči resne motnje v skladišču in delovnih procesih. Katere okvare se pojavljajo pri viličarjih? Kdaj jih lahko poskusite popraviti sami in kdaj je bolje poklicati servis viličarjev?
Vsakodnevne aktivnosti, ki bodo pomagale preprečiti okvare viličarja
Na stanje viličarja lahko vpliva vsak uporabnik – to je po eni strani dobra novica, po drugi pa odgovornost, ki se je morajo zavedati vsi uporabniki. Potrebno je zagotoviti, da se napake na viličarjih ne pojavijo ali se pojavijo čim redkeje. Pravilno vzdrževanje viličarjev lahko bistveno pripomore k preprečevanju okvar – še posebej resnejših!
Pravilna priprava in varno delovanje
Način priprave na vožnjo in uporaba ima velik vpliv na delovanje viličarjev. Servis, tudi najboljši, ne bo pomagal, če zaposleni uporabljajo viličar malomarno, niso pozorni na manjše poškodbe in ne upoštevajo navodil proizvajalca za dobro, varno kot tudi zdravo delo. Izkušnje kažejo, da v veliko primerih napake pri uporabi viličarja izhajajo tudi iz nevednosti in neznanja.
Pravilno delovanje in vzdrževanje viličarjev – kaj si morate zapomniti?
Kaj morate kot uporabnik imeti v mislih, da preprečite odpovedi in okvare viličarjev? Priporočamo, da:
Kaj je potrebno pregledati DNEVNO:
Zavore | Delovna zavora | Preveriti delovanje |
Ročna zavora | Preveriti delovanje | |
Upravljanje | Dvigovanje/spuščanje | Preveriti delovanje |
Vožnja naprej/nazaj | Preveriti delovanje | |
Nagib naprej/nazaj | Preveriti delovanje | |
Stikalo za izklop v sili | Preveriti delovanje | |
Hupa | Preveriti delovanje | |
Kolesa | Kolesa/gume | Preveriti poškodbe/nečistočo |
Pnevmatike | Preveriti tlak v pnevmatikah | |
Baterije | Svinčeve | Polnjenje |
Preverite ali polnilec po priklopu polni baterijo | ||
Preverite konektorje baterije in kable | ||
Litij-ionske | Ne potrebujejo dnevnega vzdrževanja (upoštevati je potrebno navodila proizvajalca) | |
Motorji (pri dizelskih/plinskih viličarjih) | Preveriti nivo olja pogonskega motorja | |
Preveriti hladilno tekočino | ||
Svetlobna oprema | Preverite delovanje svetlobne opreme in zavornih luči |
Upoštevanje teh točk bo zagotovilo, da popravilo viličarjev ne bo potrebno prepogosto, oprema pa bo ostala dolgo časa v dobrem stanju. Ne smemo pozabiti, da sta pravilno vzdrževanje in delovanje viličarja zelo pomembna za varnost uporabnika.
1. Napačno dolivanje vode v baterijo
Prva najpogostejša napaka je napačno dolivanje vode v trakcijske baterije.
Vsak viličar je opremljen z nalepko, ki v 6 korakih pokaže kako se pravilno rokuje, polni ter vzdržuje baterijo, tako litij-ionsko kot svinčevo.
Priporočamo, da jih upoštevate, da zagotovite nemoteno delovanje viličarja.
2. Okvara vilic in dvižnega sistema
Vilice na viličarju so posebej intenzivno rabljen del, ki se pogosto poškodujejo. Stranke, ki obiščejo Jungheinrichov servis viličarjev, najpogosteje poročajo o naslednjih težavah: poškodbe teleskopa, okvare hidravličnega sistema, upogibanje ali zvijanje vilic. Mehanske poškodbe so najpogostejši vir težav z viličarjem. Popravilo je sestavljeno iz popravila nedelujočega dela ali zamenjave delov: ventilov, vrvi, konektorjev.
3. Okvara verige teleskopa
Pri viličarjih, ki se uporabljajo v skladiščih in proizvodnih halah, je veriga teleskopa pogosto potrebna servisa/zamenjave. Kovinska veriga je vsakodnevno izpostavljena velikim obremenitvam. Skrbi namreč za vsakokratni dvig in nosi obremenitev. Posledica tovrstne rabe in dela je, da se tekom eksploatacije obrabi in raztegne. Zato jo je potrebno obvezno menjati pri določenem raztezku, le-tega lahko pomerimo z zato namenskimi merili. V ekstremnih situacijah se lahko celo zlomi ali je podvržena prekomerni koroziji! V tem primeru gre pri popravilu viličarja za obvezno zamenjavo verige z novo – rezervni deli so v tem primeru razmeroma lahko dostopni.
4. Hidravlične napake
Pogosto je potrebno tudi popravilo hidravlike viličarja. Hidravlični sistem lahko sčasoma začne puščati, zaradi uhajanja hidravlične tekočine navzven pa je dviganje vedno manj učinkovito. Pri hidravličnih sistemih viličarjev bo morda potrebno popravilo ali zamenjava delov zaradi mehanskih poškodb, obrabe in korozije. Hidravlične napake se lahko preprečujejo in v veliki meri zmanjšujejo z rednimi menjavami hidraličnega olja (po navodilih proizvajalca).
5. Servis gum
Gume in kolesa so najpogosteje menjani rezervni deli na viličarjih, saj so eden najhitreje obrabljivih elementov, ki vplivajo na učinkovitost viličarjev. Podvrženi so vsakodnevnim obremenitvam in obrabi. Po funkciji poznamo več tipov gum in koles, vsa pa slej ko prej potrebujejo menjavo. Dodatno se velikokrat izkaže, da so priča nepravilni uporabi, pri čemer se konkretno guma ali kolo iz različnih naslovov poškoduje, preseka, olupi itd.
Uporaba viličarja, opremljenega z obrabljenimi gumami, je lahko nevarna: takšno opremo je težje upravljati, lahko zdrsne na gladkih površinah in v ovinkih. Ko delavec, odgovoren za tehnično stanje viličarja, opazi, da je treba zamenjati gume, je treba čim prej poklicati servis.
Popravilo viličarja – kdaj je potrebno?
Včasih »standardno« popravilo viličarjev ne zadošča za njihovo daljšo vzpostavitev polne učinkovitosti. Pred nakupom novega lahko premislimo tudi o potencialni obnovi. Smo specializirani za obnove in lahko podamo točno oceno in mnenje glede smiselnosti obnove. Obnova je lahko v določenih primerih bolj ekonomsko sprejemljiva rešitev kot nakup novega viličarja.
To še posebej velja za novejše stroje. Redna periodična vzdrževanja, redni periodični pregledi ter tudi popravila pa so ključni in lahko močno pripomorejo k ohranjanju polne učinkovitosti viličarjev na daljši rok. Vzdrževanja in manjša popravila se običajno izvedejo, preden pride do resnih okvar.
Komu zaupati popravilo viličarjev: servisu ali lastnemu reševanju težav?
V primeru odkritja napake na viličarju naredite enako kot v primeru okvare avtomobila: viličarje čim prej oddajte v popravilo uradnemu servisu ali pokličite podporo na kraju samem. Pomembno je, da viličarja ne poskušajte popravljati sami, saj gre za kompleksen delovni stroj, kjer neizkušen uporabnik lahko še dodatno hitro poškoduje vitalne sestavne dele viličarja. Velja tudi spomniti, da je pri nekaterih okvarah za njihovo popravilo potreben poseg v električno napeljavo viličarja – takrat so potrebna ustrezna dovoljenja, ki jih serviserji preko rednih usposabljanj imajo.
Kako veste, ali vaš viličar potrebuje servis ali popravilo?
Kako veste, ali morate svoje viličarje prijaviti v popravilo? Tu so najpogostejši simptomi, ki spremljajo okvare:
Strokovni servis viličarjev bo najprej diagnosticiral okvaro in ugotovil vzroke zanjo, nato pa opravil ustrezno popravilo.
Viličar v popravilu in neprekinjeno delo – kako to rešiti?
Nekatera popravila je mogoče opraviti takoj. Resnejše okvare pa včasih zahtevajo daljšo diagnostiko ali zahtevnejše ukrepe. Včasih je treba počakati tudi na rezervne dele. V takšni situaciji lahko viličar ne deluje več dni ali celo v nekaterih primerih resnejših okvar več tednov. Brez skrbi; tu je najemna flota in storitve najema, ki pri visoki stopnji razpoložljivosti viličarjev vedno lahko premostijo izpad.
Vedeti pa velja, da dober servis viličarjev običajno zagotovi nadomestno opremo za čas dolgotrajnega popravila ali obnove. To vam omogoča, da veliko prihranite in ne skrbite za ohranjanje kontinuitete dela. Zato je dobro, da poskrbite, da vaš servis zagotovi nadomestni viličar.
Kaj storiti v primeru okvare najetega viličarja?
Pri viličarjih v lasti podjetja je servis logičen korak v primeru okvare. Kaj pa storiti pri najemu opreme? Na koga se obrniti? Veliko je odvisno od tega, kaj zajema najemna pogodba. Običajno je za popravila odgovorno podjetje za najem – tako je tudi pri uporabi naših storitev za najem. V primeru okvare se morate le obrniti na nas, konkretno servisno službo, ki vaš primer takoj prevzame v reševanje. Mobilni servis viličarjev bo izvajal diagnostiko in največkrat tudi popravila na mestu, ki ga določi najemnik. Če je treba opraviti kompleksna dela in odpeljati opremo na servis, bo najemnik prejel nadomestni viličar.
Potrebuje vaš viličar servis? Kontaktirajte nas za termin!