V opranem in poliranem stanju se rabljeni viličar JUNGSTARS sveti kot nov – cena je prava – enkrat priložnost za nakup. Kaj res? Še bolj kot pri nakupu novega vozila je pri nakupu rabljenega viličarja pomemben temeljit inšpekcijski pregled.
Le kdo še danes ve, koliko kilometrov je do sedaj v svojem življenju pretekel, ali kako zelo je bil preobremenjen zaradi voznikov in katere napake se skrivajo pod karoserijo?
Za odpravo te pomanjkljivosti pomaga naš kontrolni seznam za nakup rabljenega viličarja. Na podlagi devetih meril lahko temeljito preverite svoje vozilo.
Pomembno vprašanje bi si morali postaviti že na začetku: je viličar zares pravi pripomoček za vaš primer uporabe? Ali sploh ustreza vašim lokalnim razmeram? Upoštevajte višine prehodov in širine delovnega hodnika! Namig: naj strokovnjak z vami preveri uporabo!
Poglejte tipsko oznako in diagram preostale nosilnosti. Ali so pravilno nameščeni? Ali se dejansko nanašajo na obstoječi teleskop in vse priključke? Lahko bi bili zamenjani deli ali celotni teleskop.
Tudi navodila za obratovanje vam morajo predati. Povrhu morajo biti vse nalepke in opozorilo v pravem jeziku. Ali obstaja trenutno poročilo o kontroli po FEM, ki dokazuje, da je bil viličar preskušen v skladu s predpisi o preprečevanju nesreč?
Pogled nakladalnega viličarja ne nadomešča poskusne vožnje. Izvedite funkcijski preizkus! To se začne pri vozilu z izgorevalnim motorjem pri hladnem zagonu: nastaja povečan razvoj dima?
Kontrola je potrebna tudi pri teleskopu: Preverite, ali je zrak med profili teleskopov in nosilci vilic. Ali popustijo teleskop in vilice pod obremenitvijo?
V nadaljevanju vam priporočamo, da si natančno ogledate vilice in njihova držala, če je možno prepoznati razpoke. Aretirni mehanizmi morajo biti na mestu in brezhibno delovati. Izmerite v prepogibu vilic debelino!
Preverite krmiljenje vozila; ali viličar ohrani smer vožnje?
Tudi zavore morajo biti intaktne in učinkovati enako na obeh straneh. Ali deluje parkirna zavora?
Preverite razsvetljavo: ali so vse svetilke in žarometi funkcionalni? Kabel in priključki morajo biti brezhibni in osvetljeno ohišje ne sme vsebovati vlažnosti.
Naslednja kontrola je stanje baterije, če gre za električni viličar. Zeleni in beli kristali na polih kažejo na sulfat in če so celice obokane na zven, je to zagotovo znak visoke starosti. Oboje lahko vodi do izpada baterije.
Obraba pnevmatik je vedno pomembno vprašanje. Preverite pnevmatike! Ste poškodovani? Ali obstajajo urezi ali odlomi? Ali je tako imenovana oznaka obrabe (indikator obrabe pnevmatike) še vedno jasno vidna?
Zdaj pa je na vrsti karoserija. Ali je moč prepoznati zarjavela mesta? Ste odkrili udrtine ali deformacije? Kar ne smemo pozabiti: jamstvo. Kaj vam ponudi prodajalec, drugače povedano: kot dolgo in za katere značilnosti/dele/opremo velja?
Poskusna vožnja na dvorišču prodajalca ne nadomešča poskusa med realno uporabo. Prodajalec vam v najboljšem primeru ponuja možnost, da testirate vozilo na lastnem dvorišču. Tako lahko najbolje preverite stanje viličarja.